Mamma/Bebisyoga - 6 veckor

mamma och baby yoga

Kursstart:  24 oktober
Tid: Torsdag 11.30 – 12.30
Plats
: Storgatan 33

En kurs för dig som nyligen blivit mamma. Här får du under en timme, utifrån vad ditt barn för dagen tillåter, ta hand om dig själv och långsamt, efter dina förutsättningar, stärka upp din kropp. Vi kommer att varva uppmjukande rörelser och stärkande övningar för bäckenbotten och mage, med avkoppling, där du får möjlighet att slappna av och känna dig omhändertagen. Som mamma ger vi konstant och nu får du möjlighet att ge till dig själv och samla energi till att fortsätta ge till ditt barn.

Under kursen kommer vi att jobba med att stärka upp kroppen, både för att du ska orka bära runt på ditt barn under de kommande månaderna, och för att hjälpa dig att hitta tillbaka till en bra hållning. Eftersom det blir mycket bärande och ammande/flaskmatande, kommer vi även att fokusera på att mjuka upp och sträcka ut dessa muskler. Allt för att din kropp ska må så bra som möjligt och inte hindra dig i ditt nya, eller fortsatta liv som mamma.

Kursen fokuserar inte bara på det fysiska, utan lika mycket på det mentala och emotionella. Som nybliven mamma (oavsett om det är första barnet eller du har barn sedan tidigare) är det mycket som händer – hormonellt, känslomässigt och mentalt. Det kan kännas överväldigande, tungt, mysigt, lätt, tröttsamt och underbart. Den ena dagen är inte den andra lik. Det tar tid att lära känna denna nya lilla person och hitta en ny vardag som fungerar för dig och din familj. Det nya livet innebär en hel del utmaningar, oavsett om du är förstagångsmamma eller du har fler barn som du behöver räcka till för och ha tid med. I allt detta är det lätt att tappa bort sig själv, den man brukade vara och glömma det som brukade inspirera och glädja. Som mamma är det också lätt att bortprioriterat sig själv, men för att må bra och vara den bästa mamma du kan vara är det viktigt att du även tar hand om dig själv. Bästa sättet att ta hand om dig själv och hitta tillbaka till den du är, är att ge dig själv tid med DIG. Tid till att vara, lyssna, känna och andas. Under kursen kommer du att få välförtjänt tid till just det – återhämtning genom andning, avslappning och egentid.

Informera gärna läraren på plats om hur det känns för dig, vad du känner av och skulle vilja arbeta med. På så sätt kan din lärare ge dig individuella råd och tips.

Fortsättningskurs
Här bygger vi vidare på det vi gick igenom på den första kursen. Övningarna blir lite svårare och tyngre och yogan mer flödande. Allt beroende på din och gruppens förmåga. Kursen är fortfarande individanpassad och vi jobbar oss långsamt upp till en “vanlig” yogaklass. Precis som i den första kursen varvar vi uppmjukande och stärkande rörelser med avkoppling. Vi övar på andning och medveten närvaro, att kunna hitta ett lugn, även under tunga, sömnlösa dagar och nätter med bebisen. 
Vid intresse mejla info@daayo.se för information om kommande kursstart.

Investering: 850 kr
Anmälan görs genom att mejla namn, adress, telefonnummer till info@daayo.se, så skickas en faktura till dig. Tala gärna om ifall du har några kvarstående problem efter din graviditet, såsom bäckensmärtor, samt hur länge sedan det var du födde barn.
Anmälan är bindande. Inbetalt belopp betalas endast tillbaka vid sjukdom, mot uppvisande av läkarintyg.

Obs. Kursen erbjuds även på Engelska. Vid intresse mejla info@daayo.se.
Mamma/bebisyoga erbjuds även som privatklass, mejla info@daayo.se för mer information.